Kehamilan

12 topik
21k interaksi
61k ahli
avatar

Mulakan perbincangan

Tanya doktor secara percuma

Icon heart

Pos berkongsi

AI-Ni, Pembantu Carian Maklumat Kesihatan Anda

🤖 ANDA TANYA, AI-NI JAWAB 💬


🏥 Buat pertama kalinya kami berbesar hati memperkenalkan anda pembantu kesihatan, AI-Ni, yang komprehensif dan dibangunkan berdasarkan teknologi kecerdasan buatan.


✅ Semua maklumat adalah dari sumber yang sah dan dipercayai.


💬 Hanya tanya soalan di halaman komuniti Hello Doktor, anda akan menerima jawapan pantas dan peribadi, AI-Ni akan membantu menjawab semua soalan kesihatan anda dengan segera. Anda juga boleh mengakses dan menggunakan pembantu kesihatan kami dengan mudah, pada bila-bila masa, di mana sahaja.


⚕️ Dengan Hello Doktor AI, anda boleh belajar tentang setiap topik berkaitan kesihatan secara percuma. Dari simptom dan penyakit kepada nasihat tentang pemakanan dan gaya hidup sihat.


🙋 Jadikan Hello Doktor AI sebagai teman yang boleh dipercayai dalam perjalanan penjagaan kesihatan anda.

AI-Ni, Pembantu Carian Maklumat Kesihatan AndaAI-Ni, Pembantu Carian Maklumat Kesihatan Anda
Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
141
3
13
View more comments
Gugur

Nk tanya... blh ke mengandung wlpn keguguran berlaku lepas 2 minggu

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
2
View more comments
Pertanyaan pasal  kehamilan

Hello dktr, sya 1 bulan lebih tidak period dan saya testpack dpat 2 garis , namun hari ini ada sedikit keluar ..apakah itu tanda2 keguguran?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
Period lewat 9hari

Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Sy mengalami period lewat 9 hari. Tak cek upt lg. Tp dlm 2hr ni ada rasa sakit dibahagian andomen seperti senggugut. Adakah itu simptom hamil? Umur sy 36 tahun. Sebelum ni kerap gugur. Dan terbaru gugur pd bulan 11/2022 dan Dnc hospital. Dan masih belum mempunyai ank. Adakah faktor umur dan keguguran sblm ni membuat sy rs kejang di bahagian abdomen sepeti senggugut tu?


Terima kasih☺️

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
9
Bleeding trimester 1

Salam doktor sy hamil bru 1minggu lebih..tapi sy turun darah warna koko gelap sudah 3hari termasuk hari ni 2/8/2023..adakah ia petanda bahaya??

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
1
Darah sedikit

Pada tarikh awal 2 hari , sy dapati sy keluar darah .. Ingatkan permulaan period tp bila keesokannya , darah tkda kat pad .. hanya ada bila lps buang air kecil , semasa membasuh kemaluan .. bergitu sampai hari ke 8, ni selepas 10 hari keluar lagi sikit , utk 2 hari .. hari ke 3 dah takda .. apakah tanda nya .. Sy mempunyai bayi 8 bulan 20hari , selepas berpantang period 2 bulan berjalan lancar ...

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
Pregnant

hai nak tny mengandung luar rahim dah suntikan utk guguran baby 9 bulan blm X keluar period memang mcm ITU or Ada masalah I takut

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
1
Lewat haid selama 7hari"

Hai doktor saya nak tanya saya dah lewat haid 7hari...

Dan saya telah membuat ujian kehamilan dirumah dan hasilnya adalah negatif@tidak hamil...

tetapi kenapa saya mengalami awal² tanda kehamilan seperti

Mual²

Muntah

Pening kepala

Adakah tandanya saya sedang mengalami awal kehamilan ataupun kenapa ya?

Ingin tahu dan buntu😔

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
1
rasa mual

saya rasa mual bila bangun pagi dan selepas makan. tapi waktu makan saya okay je. saya dah check pregnancy test sebanyak 3 kali selang beberapa hari tapi kesemuanya 1 line. saya rasa perut saya berangin di dalam. saya nak tau sama ada saya pregnant atau tak sebab saya pergi ke klinik dan doktor hanya bagi ubat angin

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
241
2
View more comments
confused

Hello, Doktor

buat seks 2 kali first 13/7 dan tak pancut dalam dan seks ke 2, 21/7 pada masa yang sama tak pancut dalam dan 25/7 period macam biasa adakah kemungkinan mengandung

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
10320
18
47
View more comments
Hamil anak ke5 pada usia 38thn

Assalamualaikum.slm sejahtera.. doktor boleh tolong sy?..skrg sy sudah 2kali test kit sdri , positive keduanya..hamil anak ke 5 dgn umur 38thn... 1st day period t'akhir sy agak pada 10hb/6/23..dan sy self check pada 12hb/7/23. Positif.. doktor boleh kira kan minggu kandungan sy.. dan sy BLM pergi buat buku pink lg.... 4 anak sblm ni..normal delivered..

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
19
2
View more comments
TENTANG FORUM INI
Kehamilan adalah satu masa yang mengujakan - badan akan mengalami beberapa siri perubahan apabila kehidupan baharu berke... Lihat Lebih Lanjut
Cari komuniti anda
Terokai komuniti kami yang berapandukan kepada topik-topik kesihatan semasa