Kehamilan

12 topik
21k interaksi
61k ahli
avatar

Mulakan perbincangan

Tanya doktor secara percuma

Icon heart

Pos berkongsi

AI-Ni, Pembantu Carian Maklumat Kesihatan Anda

🤖 ANDA TANYA, AI-NI JAWAB 💬


🏥 Buat pertama kalinya kami berbesar hati memperkenalkan anda pembantu kesihatan, AI-Ni, yang komprehensif dan dibangunkan berdasarkan teknologi kecerdasan buatan.


✅ Semua maklumat adalah dari sumber yang sah dan dipercayai.


💬 Hanya tanya soalan di halaman komuniti Hello Doktor, anda akan menerima jawapan pantas dan peribadi, AI-Ni akan membantu menjawab semua soalan kesihatan anda dengan segera. Anda juga boleh mengakses dan menggunakan pembantu kesihatan kami dengan mudah, pada bila-bila masa, di mana sahaja.


⚕️ Dengan Hello Doktor AI, anda boleh belajar tentang setiap topik berkaitan kesihatan secara percuma. Dari simptom dan penyakit kepada nasihat tentang pemakanan dan gaya hidup sihat.


🙋 Jadikan Hello Doktor AI sebagai teman yang boleh dipercayai dalam perjalanan penjagaan kesihatan anda.

AI-Ni, Pembantu Carian Maklumat Kesihatan AndaAI-Ni, Pembantu Carian Maklumat Kesihatan Anda
Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
141
3
13
View more comments
Nafsu kuat masa hamil

Hye doktor saya ingin bertanya ada ka selamat untuk bayi jika sering berhubungan dengan suami saya dari pertama kali hamil sampai kehamilan 3bulan selali berhubungan sebab saya hamil nafsu terlalu kuat ada ka dia baik baik saja tiada kesan apa apa dekat bayi saya

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
4
2
Kekeliruan hamil atau tidak

Assalamualaikum Dan selamat pagi doktor, Saya dah 2 Bulan x period, pada 6 minggu selepas Hari jangkaan Saya period, Saya buat upt test Dan nampak positive Dan line nya terang. Namun selepas seminggu, Saya ke klinik untuk membuat pengesahan Dan buat scan..namun scannya x nampak apa², cuma kata doktor yang bertugas dinding Rahim Saya tebal. Selepas 3 hari, Saya buat upt test lagi sekali kerana Saya mendapati Saya Masih mengalami simptom² seperti loya n muntah, pening, kejang ari², suhu rasa macam demam tapi x demam , payudara Saya juga bengkak. namun, result upt itu menandakan negative.saya juga sangatlah sensitif terhadap sesuatu bau.perkara sensitif ni mmg boleh rasa n nampak bagi orang sekeliling saya.apakah kemungkinan yang berlaku pada Saya?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
43
1
1
Keguguran

Hi doc...Sy keguguran pd 20/4/23 sehingga kini masih ada darah keluar...Yang menakutkan sy darah merah pekat keluar berketul..Sakit senggugut yg amat sakit...sakit mcm nk bersalin...Apa sebenarnya berlaku ya doc...

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
2
1
bersama ketika hamil

Hai doktor, saya nak tanya normal ke kalau tengah hamil langsung takde nafsu ? saya start hamil sampai sekarang da 7 bulan tak bersama langsung. kesian dekat suami. ada tak tips utk adakan nafsu tersebut

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
1
SAYA CONFUSE , TOLONG PLS 🥺

assalamualaikum kawan2 yg dirahmati sekalian

Nak tanya lah kan , lepas suami pancut dalam..faraj perlu kemut atau buka?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
6
1
period lambat

saya telahpun melakukan hubungan sexs pada 4/5 dan telahpun mendapatkan period pada 10/5 dan 8/6 namun telah terlambat pada bulan 7 selama 4 hari adakah saya berkemungkinan hamil?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
8
1
1
Mencari anak angkat

Saya duduk di selangor,saya sedang mencari anak angkat. Jika anda tidak mahu baby anda sila jangan buang kerana ramai yang mahukan zuriat tapi belum dapat.

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
55
2
1
Period atau tidak

hai dktr. Sy bersama suami pd hari ke14&16 slps dtg bulan. Ttp slps 6hr. Sy period lagi. Kuantiti drh agak byk berwarna merah cerah. Sy baru stop ambik ubat duphostan. Spttny period sy lagi 10 hari. Apakah sy period atau hamil?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
1
Sihat anak awak di perut saat anda merokok

tau kah anda kalau rokok saat hamil membuat anak akan ketagih rokok

DBLEND,SURIA KALAU VAPE LAGI TERUK TAU PUAN PUAN

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
lendir darah semasa kencing pada tarikh sepatutnya period

Hai doc, ikutkan anggaran, saya sepatutnya period pada 7/7. Tetapi pada 5/7(petang) saya dapati ada sedikit lendir darah pada panties saya. Tetapi tiada sebarang pendarahan seperti period pada 5/7. Sehinggalah 6/7 (subuh) saya dapati ada 2 3 darah menitik sebelum saya kencing. tetapi tiada juga pendarahan sd, tetapi pada malam hari, saya dapati ada sedikit lendir darah semasa kencing. kemudian pada 8/7 malam saya dapati ada juga lendir merah semasa kencing.


Period saya setiap bulan boleh dikatakan agak teratur dan saya tidak pernah mengalami situasi seperti ini.


Persoalan saya, adakah ini lendir darah period atau darah implantasi? Saya agak musykil kerana kebanyakan artikel yang saya baca, darah implantasi hanya 1-2 hari sahaja.

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
20
1
TENTANG FORUM INI
Kehamilan adalah satu masa yang mengujakan - badan akan mengalami beberapa siri perubahan apabila kehidupan baharu berke... Lihat Lebih Lanjut
Cari komuniti anda
Terokai komuniti kami yang berapandukan kepada topik-topik kesihatan semasa