Kehamilan

12Ā topik
21kĀ interaksi
61kĀ ahli
avatar

Mulakan perbincangan

Tanya doktor secara percuma

Icon heart

Pos berkongsi

AI-Ni, Pembantu Carian Maklumat Kesihatan Anda

šŸ¤– ANDA TANYA, AI-NI JAWAB šŸ’¬


šŸ„ Buat pertama kalinya kami berbesar hati memperkenalkan anda pembantu kesihatan, AI-Ni, yang komprehensif dan dibangunkan berdasarkan teknologi kecerdasan buatan.


āœ… Semua maklumat adalah dari sumber yang sah dan dipercayai.


šŸ’¬ Hanya tanya soalan di halaman komuniti Hello Doktor, anda akan menerima jawapan pantas dan peribadi, AI-Ni akan membantu menjawab semua soalan kesihatan anda dengan segera. Anda juga boleh mengakses dan menggunakan pembantu kesihatan kami dengan mudah, pada bila-bila masa, di mana sahaja.


āš•ļø Dengan Hello Doktor AI, anda boleh belajar tentang setiap topik berkaitan kesihatan secara percuma. Dari simptom dan penyakit kepada nasihat tentang pemakanan dan gaya hidup sihat.


šŸ™‹ Jadikan Hello Doktor AI sebagai teman yang boleh dipercayai dalam perjalanan penjagaan kesihatan anda.

AI-Ni, Pembantu Carian Maklumat Kesihatan AndaAI-Ni, Pembantu Carian Maklumat Kesihatan Anda
Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
141
3
13
View more comments
Kehamilan tanpa tanda

Doktor, mustahil tak untuk hamil tapi langsung tak ada tanda-tanda mengandung terutama di peringkat awal?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
38
1
1
Petua hilangkan kencing kotor semasa hamil

Jangan lupa untuk banyakkan minum air kosong jika tinggi risiko ya, mommy-to-be!


https://hellodoktor.com/kehamilan/tips-hamil/penjagaan-kehamilan/petua-hilangkan-kencing-kotor-semasa-hamil/

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
2
1
Hubungan intim semasa trimester pertama

Ada juga yang kata hubungan intim pada masa ni boleh sebabkan keguguran. Betul ke?


https://hellodoktor.com/kehamilan/penjagaan-ibu-hamil/selepas-bersalin/seks-semasa-trimester-pertama/

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
1
Spotting or period

Saya dan pasangan bersama pada 22/10, pasangan tidak memakai protection dan guna kaedah pull out,,, dan saya telah mengambil postinor2 dlm tempoh 24jam. Selalunya sy period pd 5hb-6hb..mengikut kiraan dlm apps flo sy telah lewat 3 hari.. pd 5/11 saya dapati ada spotting bersama clots berwarna coklat gelap/ merah gelap dan cramps. Saya telah membuat ujian kehamilan 2 kali pd 5hb dan 6hb dan keputusannya negative.. Adakah saya pregnant atau period saya mengalami gangguan akibat mengambil emergency pills?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
1
Melakukan hubungan sebelum keguguran

Hi Dr, sy ada satu persoalan. Sekiranya sy melakukan hubungan bersama suami sy sebelum mengalami keguguran, adakah kemungkinan sy boleh mengandung selepas keguguran tersebut tanpa melakukan hubungan pada masa selepas keguguran?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
1
Hamil atau tidak

Saya ad ke klnik sebab sy tidak sihat terasa badan panas.. dan period sy klua selama sebulan sebb sy stop ambil depo, sy ad juga bersama dgn psgn

semasa sy d klnik sy saja nk tru buat pregnancy test, lepas cek klua samar2 double line, sy pergi ke farmasi lain utk test lagi.. sy beli 3 test.. dan ketiga2 hanya 1 line.. soalan sy.. dgn test y pertama tu sy hamil atau tidak?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
1
Mahu baby lagi

Assalamualaikum,maaf nk bertanya boleh kah isteri yg diikat peranakan bersalin lagi.Peranakan isteri diikat ketika bersalin melalui pembedahan hampir tiga tahun lepas.Anak kami yg ke6. Sudah berumur hampir 3 tahun.Itulah pembedahan pertama isteri utk ank terakhir kami.Skrg umur isteri sudah menjangkau umur 42 tahun.Masih ada harapan ke isteri sy hamil semula jika dibuka peranakan nya.Apakah risiko atau kemungkinan yg akan kami hadapi nanti


Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
1
gugur

hello doc, ada cara tak nak bersihkan rahim selain d&c

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
3
Masalah period

Assalam doc. Saya last period pada 17/7 sehingga harini 5/11 sy tidak period. Apakah sebabnya? Tapi kadang kadang ada rasa kram di perut seakan senggugut. Dan di bawah pusat saya seakan ada benjolan keras dan kadang2 hilang dan muncul balik. Kemudian sy sering rasa mual hampir setiap hari ketika perut kosong dan muntah yg hanya keluar air dan rasa masam. Apakah sebabnya?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
1
Hamil

Saya bersama pada 21/10 dan saya di jangka period pada tnggl 10/11 semasa melakukan nya kami buang di luar adakah potensi untuk hamil tinggi?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
5
1
1
TENTANG FORUM INI
Kehamilan adalah satu masa yang mengujakan - badan akan mengalami beberapa siri perubahan apabila kehidupan baharu berke... Lihat Lebih Lanjut
Cari komuniti anda
Terokai komuniti kami yang berapandukan kepada topik-topik kesihatan semasa