Kehamilan

12 topik
21k interaksi
61k ahli
avatar

Mulakan perbincangan

Tanya doktor secara percuma

Icon heart

Pos berkongsi

AI-Ni, Pembantu Carian Maklumat Kesihatan Anda

🤖 ANDA TANYA, AI-NI JAWAB 💬


🏥 Buat pertama kalinya kami berbesar hati memperkenalkan anda pembantu kesihatan, AI-Ni, yang komprehensif dan dibangunkan berdasarkan teknologi kecerdasan buatan.


✅ Semua maklumat adalah dari sumber yang sah dan dipercayai.


💬 Hanya tanya soalan di halaman komuniti Hello Doktor, anda akan menerima jawapan pantas dan peribadi, AI-Ni akan membantu menjawab semua soalan kesihatan anda dengan segera. Anda juga boleh mengakses dan menggunakan pembantu kesihatan kami dengan mudah, pada bila-bila masa, di mana sahaja.


⚕️ Dengan Hello Doktor AI, anda boleh belajar tentang setiap topik berkaitan kesihatan secara percuma. Dari simptom dan penyakit kepada nasihat tentang pemakanan dan gaya hidup sihat.


🙋 Jadikan Hello Doktor AI sebagai teman yang boleh dipercayai dalam perjalanan penjagaan kesihatan anda.

AI-Ni, Pembantu Carian Maklumat Kesihatan AndaAI-Ni, Pembantu Carian Maklumat Kesihatan Anda
Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
141
3
13
View more comments
Pod fluid

Hi doc. Saya telah disah kan hamil. Semasa buat scan, ada pod fluid. Boleh saya tahu apa itu pod fluid? Dan cara merawat nya? Adakah ianya berbahaya?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
37
1
Keliru

Saya nk tnya . Selalunya bila hari yg kita ptut buat untk test preg ? Sbb sy da 4 hari x period . Sy da test 1 line . Perlu ke sy test lg lain hari? Sy kira jdual akhir priod 17/8 .bersama dngn suami 18/8 . Sy kira hari tu smpai hari ni 9/9 baru 22 hari berlalu . X ckup sbulan lg .Adakah sy terlalu awal untk test preg? Sbb sy risau n first time 4 hari lewat period . Kdang sejak2 ni sy jln bnyak ashik semput . Bwah perut kadang sakit tpi x truk . Sakit skejap2 tpi manje .Tolong bgi pnjelasan 🙏🏻

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
1
kehamilan

hi , saya period 25.08-28.08 , and do seks 02.09 and 03.09 eat the morning after pill . Pada 08.09 dan 09.09 saya keluar pendarahan ringan dan sakit perut , adakah saya hamil ?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
Fikir haid sudah habis

Maaf sy nak tanya...sy haid..tp mse hri kelima dah tk kluar,sy pon..cuci msukkn jri dh bersih..tkde darah..sy mndi wajib...lepas tu saya bersama dgn suami..ttbe keluar darah sikit lgi...sy betul2 ingat dh habis😭sy dan suami akan dapat penyakit ke...ini first time jdi mcm ni..takuttt😭😭😭

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
seks pertama kali

saya baru saja melakukan seks pada 8/9 dan dia sempat keluarkn zakar sblm dia pancut adakah saya berisiko utk hamil? sbb masa dia keluarkn zakar dia belum pancut lagi time dia keluarkn tu dia yg pancutkn sendiri and dia pancut ats perut saya. semasa saya hendak bersihkan diri saya, saya menggunakan tisu dan terdapat kesan seperti darah tetapi color dia tidak pekat seperti merah ke oren dan sedikit coklat. hari pertama saya period 30/8 dan habis period 3/9. pil apa yg sesuai utk elakkan hamil? dan adakah saya berisiko utk hamil?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
19
Lambat dtng bulan

Hello. Doc..sy trlambat dtg bulan selama 2 mnggu..da buat test sndri..mula2 2 line tp samar2....tanda2 preggy pn xde lagi..ada kh boleh sy ambil pil lncar darah..confius..

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
mak salah paham

saya suka makan nanas. tapi yg manis. suatu hari tu saya ternampak org kat tiktok makan nanas yg masam ulam dgn kicap pedas manis tu. jd saya pun cari nanas masam utk makan. mak saya terus pikir saya mengandung siap belikn pregnancy test. sedangkan saya dgn boifren jauh. dia d semenanjung saya di sarawak. keluar rmh pun jarang. alahai. kesian mak saya overthinking sbb nanas😭saya suka makan nanas je takde nye nk buat benda tak elok😌😌

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
Haids

Hi doc.. sya last main oral sex dgn suami pda 22/7/2023 dan dtg haid 11/8/2023... Sampai skrg sya blom have sex dgn suami... sya nk tnya adkh kemungkinan sya pregnant pda bulan 9 ni???

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
Hamil

Hello doctor saya nak tnya ada kemungkinan hamil tak kalau air mazi terkena pada bibir vagina tetapi ada lapisan kain diantaranya?

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
190
1
Keluar darah period awal

Nk tye kenapa sy kluar drh awal . Sbb biasa nye saya ad ambil perancang . Kira2 smua ckup 21 hri 21 bji . Tpi yg hairan nye drh kluar selang seli . Ad stu hri tu warna coklat gelap . Lps ad juga mcm drh biasa . Adakah sy mgdung . Bole jelas kn tk .

Suka
Kongsikan
Simpan
Komen
TENTANG FORUM INI
Kehamilan adalah satu masa yang mengujakan - badan akan mengalami beberapa siri perubahan apabila kehidupan baharu berke... Lihat Lebih Lanjut
Cari komuniti anda
Terokai komuniti kami yang berapandukan kepada topik-topik kesihatan semasa